ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИН З КЛІЄНТАМИ

Володимир Гевко

Анотація


Формування і вдосконалення інформаційної системи управління взаємовідносин з клієнтами здійснюється в умовах динамічності організаційних систем і середовища господарювання, тому вимагають системного підходу до їх реалізації та оцінювання. Не зважаючи на зростання кількості публікацій та CRМ-рішень, які дозволяють систематизувати інформацію щодо взаємодії компанії з клієнтами, недостатньо вивченими залишаються проблеми структуризації процесів формування та розвитку інформаційного забезпечення взаємовідносин компанії з клієнтами.

Метою роботи є дослідження та удосконалення теоретико-методичних засад функціонування інформаційних систем у сфері взаємодії компанії з клієнтами.

Завдання статті визначаються як розроблення науково-методичних і практичних рекомендацій щодо удосконалення процесів формування та розвитку інформаційного забезпечення взаємовідносин з клієнтами.

В ході дослідження використано такі методи: узагальнення й синтезу, моделювання, експертних оцінювань.

Отримано наступні наукові результати. По-перше, виявлено, що впровадження інформаційної системи управління взаємовідносинами з клієнтами характеризується багатоаспектністю, динамічністю, невизначеністю. Тому для моделювання процесів впровадження таких систем використано засоби когнітивного моделювання. Розроблена когнітивна модель формування та розвитку інформаційного забезпечення взаємовідносин підприємства з клієнтами відображає взаємну підпорядкованість і причинно-наслідкові зв ’язки складної сукупності CRМ-процесів, дозволяє зменшити втрати цінної інформації та рівень невизначеності системи. По-друге, оцінювання ефективності використання запропонованої когнітивної моделі в процесі розвитку CRМ-системи підприємства через фактор ентропії свідчить про гармонійність та ефективність такої інформаційної системи.

Практична значущість отриманих результатів підтверджена в процесі апробації запропонованої когнітивної моделі формування та розвитку інформаційного забезпечення взаємовідносин з клієнтами. На підприємстві налагоджено синхронізацію замовлень клієнтів і виробничих можливостей, в наслідок чого зменшились час та кількість помилок при опрацюванні й виконанні замовлень, і відповідно, підвищився рівень задоволеності клієнтів.

 


Ключові слова


інформаційна система; CRМ-система; управління взаємовідносинами з клієнтами; когнітивна модель; ентропія; невизначеність; структурованість; ефективність.

Повний текст:

PDF>XML

Посилання


Максимов В. И. Когнитивные технологи для поддержки принятия управленческих решений / В. И. Максимов, Е. К. Корноушенко, С. В. Качаев [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://emag.iis.ru/arc/infosoc/emag.nsf/BPA/092aa27ece01a997c325eSc0003abS39.

Entropy. Definition [Електронний ресурс]. - Режим доступу:

http://www.businessdictionary.com/definition/entropy.html.

Прангишвили И. В. Энтропийные и другие системные закономерности: Вопросы управления сложными системами / И. В. Прангишвили // Ин-т проблем управления им. В. А. Трапезникова. - М.: Наука, 2003. - 428 с.

Энтропия экономики [Електронний ресурс]. - Режим доступу:

http://www.nonmon.hotmail.ru/entropy.html.

Ильченко С. В. Энтропия как количественная мера структурной организованности транспортной системы / С. В. Ильченко[Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://be5.biz/ekonomika1/r2012/3191.htm

Гонюкова Е. В. Энтропия как функция состояния региональной системы / Е. В. Гонюкова, О. А. Сухорукова // V Научно-практическая Интернет-конференция "Альянс наук: ученый - ученому" (25-26 февраля 2010 г.) [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://confcontact.com/2010alyans/ek1_gonyuk.php

Кадыков М. Битва за клиента: «Фронт» и «Тыл» / М. Кадыков // Отдел Маркетинга, 2006. - № 10, с. 32-33.

Зачем CRM-технологии Вашей компании? [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.terrasoft.ua/software/CRM/definition


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.